Ramazan-ı Şerif ile değişen beslenme alışkanlıklarımız bayramla birlikte daha bir değişiyor. Bir ay boyunca küçülen mideler bayramda aşırı yüklenme sonucu genişliyor. Aniden ve hızlı besin tüketimi insanlarda hazımsızlık, şişkinlik gibi birçok probleme yol açarken hiperglisemi, hipertansiyon gibi rahatsızlıklara da sebep oluyor. Peki bayramda nasıl beslenelim?

  • İlk olarak bir ay boyunca sahura alışan midelerimize kahvaltı ile aniden yüklenmemek için bayram sabahındaki kahvaltılarımız da sahur benzeri rahatsız etmeyecek hafif besinler içermelidir. Özellikle yumurta gibi örnek protein kaynaklarına ve sebzelere yer verilmelidir.

  • Bayramdaki beslenme düzeni aynen normal düzende olduğu gibi üç ana üç ara öğün şeklinde olabilir; ancak vücuda ağır geldiği düşünülürse birkaç öğün atlanabilir.( Vücut bu düzene yeniden alışana kadar)

  • Bayramda sıkıntı olan nokta bayram gezmelerinde tüketilen besinlerdir. Örneğin baklava hem aşırı kalorili hem de sıcak havalar için ağır bir tatlı. Ve özellikle diyabetiniz varsa lütfen tükettiğiniz miktara dikkat ediniz. Bir dilim baklavanın yaklaşık 250 kalori olduğunu da belirtmeliyim. Bu yüzden baklava gibi ağır tatlılar yerine sütlü hafif tatlılar tercih edilebilir.

  • Ve özellikle porsiyon miktarına dikkat edilmeli. Yani önünüze üç dilim baklava geldiyse sadece bir dilim tüketebilirsiniz.

  • Sıcak havalar nedeniyle özellikle soğuk içecek tüketimi artmış olsa da; bu içecek türünün gazlı/karbonatlı içeceklerden ziyade komposto gibi, taze sıkılmış meyve suyu gibi içecekler olmasına dikkat etmelisiniz. Çay, kahve gibi içecekleri de abartmadan tüketmelisiniz. Çünkü bu içecekler ile sıvı gereksinimini karşıladığı düşünülerek su içilmeyebiliyor.

  • Ramazan boyunca yeterli su tüketmemiş olabileceğinizden, özellikle su tüketimine bayramda dikkat ediniz. 2-2,5 litre su tüketiniz.

  • Bayramda hareket de baya azalıyor. Bayram gezmelerine sürekli araba ile gidip bir şeyler yiyip oturulduğu için en basit örnek olarak gittiğiniz yerlerde asansör yerine merdivenleri tercih edebilirsiniz.

  • Bayram için bir diğer dikkat etmediğimiz nokta ise; misafirlere ikram edilen şekerler. Basit karbonhidrat kaynağı olan bu şekerlemeleri tüketirken özellikle çocuklara dikkat etmelisiniz.

Evinize gelen misafirlere baklava yerine sütlaç, kola yerine soda, meyve gibi daha sağlıklı, mideyi yormayacak ve daha az kalorili ikramlarda bulunarak daha sağlıklı bir bayram geçirmelerini sağlayabilirsiniz.

İYİ BAYRAMLAR …

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.