banner176
Bol pedallı bir gün olması dileklerimle, hepinizi sevgi ile selamlıyorum sevgili okurlar.
Bir önceki yazımızda bisikletin cazibesinden, şehirdeki bisiklet yollarının kullanım amaçlarından ve bizi bisiklete yönelten faktörlerden, detaylı olarak bahsetmiştim.
 
Bugün ise bisiklete başlamaya hazırlanan siz değerli bisiklet severlerin uyması ve uygulaması gereken kurallardan kısaca bahsedeceğim. Yaşadığım o güzel tur anıları ise çok yakında… : )
 
Bisiklet ile paylaştığım yazıların sizin üzerinizde olumlu etki bıraktığını düşünerek, bir bisiklet almaya karar veren pedal severlere birkaç öneride bulunarak başlamak istiyorum bugünkü yazıma.
 
Öncelikle bisikleti ne amaçla kullanmaya karar vermekle başlamamız gerekiyor işe. Eğer şehir içerisinde ulaşımı sağlayacak bir bisiklet istiyorsak, şehir içi kullanıma uygun, çelikten veya alüminyumdan imal edilmiş, amortisörleri olmayan ve genelde hafif bagajlara sahip vitesli-vitessiz bisikletleri tercih etmeliyiz.
 
Her yıl binlerce bisiklet sever, yanlış bisiklet ve yanlış kadro boyu seçiminden dolayı ya bisiklet sürmekten vazgeçiyor ya da bazı sağlık problemleri ile baş başa kalıyor.
 
Eğer hafta sonu turları yapıp, hafif patika yollarda gezip, doğanın güzelliklerine karışmak istiyorsanız, tercih edilmesi gereken bisiklet türü, yine genelde alüminyum borulardan imal edilmiş, vitesli, amortisörsüz veya ön amortisörlü bisikletlerdir. Bu bisikletlere genellikle trekking bisikletler adı verilir.
 
Eğer patika yollardan çıkıp, arazi yollarında patika inişi yapmak, taşların üzerinde hoplayıp zıplamak ve ormandaki ağaçlar arasında bir gezi hayal ediyorsanız; kısaca MTB olarak adlandırılan; Mountain Bike, yani Dağ Bisikletleri kategorisine yönlenmemiz gerekiyor. Bu bisiklet türleri; yine hafif alüminyum-karbon malzemelerden imal edilmiş olup, ön ya da ön-arka amortisör yapısına sahip, vitesli özel bisikletlerdir.
 
Hedefiniz; benim ki gibi şehirlerarası uzun turlar ise bu konuda tercihleriniz biraz kullanım rahatlığınıza göre şekil alıyor. Uzun tur yapabilmeniz için benim önerim; sağlam çelik borulardan üretilmiş bir bisiklet olması yönündedir. Naçizane tecrübelerim gösterdi ki; çelik kadrolu bisikletler, hem yük taşıma hem de sağlamlık yönünde daha fazla dayanıklılık gösteriyor. Ayrıca modern paslanmaz çelik borular, daha uzun ömürlü bir bisiklet vaat ediyor.
 
Direksiyon diye bildiğimiz fakat bisiklet dünyasında “Gidon” olarak isimlendirilen parçanın bağlandığı ön maşanın, fren esnasında daha az esneyerek, daha güvenli bir sürüş sağlaması da, ayrı bir tercih sebebi olarak karşımıza çıkıyor çelik bisikletlerde. Günümüzde dipçiklenmiş veya inceltilmiş çelik kadrolar, alüminyum kadrolar kadar hafif üretilirken, tur bisikletçilerince; şehirlerarası yollarda lastik patlamasına karşı, genellikle zırhlı lastikler tercih edilmektedir. Tekerlek boyutu olarak 28 Jant bisikletlerin daha iyi performans gösterdiği bu kategoride, üst seviye vites sistemi kullanmakta büyük fayda var. Zira üst seviye alacak bütçeniz yok ise bir zamanlar Pinokyo olarak çocukların kullandığı bisikletlere benzer bisikletler ile dünya turu yapan insanlar tanıyorum. Yeter ki siz yola çıkmak isteyin.
 
Tabi tur bisikletçiliğinde hedefiniz çok önemli. Nereden nereye gitmek istediğinize bağlı bazı ek ekipmanlara da ihtiyacınız olacak. Örneğin kamplı bir seyahate çıkacaksanız, eşyalarınızı ve çantalarınızı taşıyacak sağlam bir bagaj demirine, patlamaya karşı dirençli lastiklere, kişisel eşyalarınızı koyabileceğiniz su geçirmez bisiklet heybelerine, uyku tulumu, mat ve kamp çadırına mutlaka ihtiyacınız olacak. Tabi bir de çay demlemek için çaydanlığa : )
 
Bunları ileriki yazılarımda detaylı olarak anlatacağım.
 
Önce Güvenlik?
 
Sevgili okurlar. Eğer bir bisiklet almayı planlıyorsanız işe önce güvenlik ekipmanları ile başlamalısınız. Başınızı düşmelerden ve kazalardan koruyacak kaliteli bir kask olmazsa olmazımızdır. Sakın ucuz kasklara yönelmeyin. Önce başınıza uygun kaliteli bir kask, bir bisiklet eldiveni ve dizlikler, bisiklete binmeden önce üzerimizde giyinilip kuşanılmış olmalıdır. : )
 
Bisikletlerimizde zil, ön arka ışıklandırma ve tamir-takım ekipmanları, her zaman bisikletimizin üzerinde veya sırt çantamızda olmalıdır. Eğer sabahları işe giderken bisiklet kullanacaksanız, kendinizi kıyafet konusunda çok zorlamanıza gerek yok. Kask ve eldiveniniz olduğu sürece şehir içerisinde her yol sizin için artık keyiften ibaret olacaktır. Bisikletinizin güvenliği için de kaliteli kilitler satın almayı ihmal etmeyin : )
 
Doğa gezileri ve dağ bisikletleri sürüşleri için çabuk kuruyan ve hava alan termal kıyafetler kullanmakta büyük önem var. Kask ve eldiven yine olmazsa olmazımızdır.
 
Bisikletlerimizin hızı şehir içerisinde düşük olacağından, her zaman en sağ şeridi kullanmamızda büyük hayati önem var. Biz motorlu bir araç olmadığımızdan, sollama yapma lüksümüz yoktur. Zira bu deneyim, bisiklet üzerinde ölümcül olabilir. Kaldırımlar da bisiklet kullanmak için son derece tehlikelidir. Özellikle yayalar ve minik dostlarımız için...
 
Bisikletler de tıpkı otomobiller gibi, trafikteki tüm işaret ve işaretçilere uymak zorundadır. Motorsuz bir araç kullanıyor olmak, bize kırmızı ışıkta geçme hakkı vermez. Aynı şekilde sola ya da sağa dönüşlerde kollarımızı yana açarak, diğer sürücüleri uyarmamız da yasal bir zorunluluktur. İnanın Karayolları Kanunu’nda hız limitlerimiz dahi var.
 
Akşam sürüşlerinde ise çok daha dikkatli olmamız gerekmektedir. Kask ve eldivenin yanı sıra bisikletimizin ön ve arkasında güçlü ışıklandırmalar bulundurmalı, mümkünse sarı renkte fosforlu yelekler kullanılmalıdır. Ellerimizi asla bisikletten bırakmamalı, toplu sürüşlerde, öndeki bisikletli arkadaşımız ile aramızda bir bisiklet boyu fark olmalıdır. Eğer bir çukur ya da kesici cam kırıkları ile karşılaşmışsak, arkadaki arkadaşımızı sesli bir şekilde uyarıp, gerekirse elimiz ile o çukuru işaret ederek, bizi takip eden dostlarımızın da güvenliğini düşünmeliyiz.
 
Önceki sayımızdan sonra Kayseri’den oldukça fazla olumlu tepki ve öneri aldığımı söylemek isterim. Gelen onlarca mail arasında farklı bisiklet guruplarının, Kayseri’deki bisiklet yollarının arttırılmasına yönelik çalışmalarından, bisiklet almak isteyen dostlarımızın yardım taleplerine kadar onlarca maili soluksuz okudum ve büyük mutluluk duydum.
 
Yakın bir zamanda Kayseri’deki bisiklet gurupları ve faaliyetleri üzerine geniş bir yazı yazmaya hazırlanıyorum. Şimdilik görüşmek üzere, pedalınız bol olsun.
 
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.
Avatar
Süleyman 2 hafta önce

Bisikleti hayatının bir parçası yapmak isteyenler için genel bilgilendirmeler içeren faydalı bir yazı.Sürüş güvenliğimizi sağlamak için bireysel önlemler dışında Belediyemizin de bisikleti artık bir ulaşım araca olarak kabul edip tahsisli yollar yapması dileğiyle.

Avatar
Selim Can 2 hafta önce

Ya harbiden harika bilgiler. Internette arasam bulamam boyle bilgileri. Uzun turlari nerelere yaptiniz acaba bisiklet secemiyoruz yardimci olur musunuz.

Avatar
Düzgün Baba Bakırdağ 2 hafta önce

Gayet güzel yazı olmuş. Hee canımmm.

Avatar
Selen Demir 2 hafta önce

Bisiklet almadan önce kesinlikle önce güvenlik ekipmanları alınmalı. Çok haklısınız.

Avatar
Kartal 1 hafta önce

Tekrar güzel bir yazıyla başbaşayız...

Avatar
Mustafa Kulaklı 1 hafta önce

Kayseri'de çeşitli bisiklet gurupları var. Bu guruplar ile nasıl iletişim kurabiliriz, ayrıca hangi bisikletçileri tavsiye ediyorsunuz. Teşekkürler.

Avatar
Hakan Bayram 1 hafta önce

Kesinlikle tüm guruplar bir araya gelip , yetkililere bisiklet yolu için ciddi istekleede bulunmaliyiz.. Ayrıca
yaziniz için teşekkürler

Avatar
Hakkı Doğan 7 gün önce

Kayseri'deki bazı bisiklet gurupları, ne kadar çok üye o kadar çok itibar mantığı ile hareket ediyor, kimileri kendi mağazalarına müşteri çekme derdindeyken kimileri ise farklı tellerde. Bir kaç gurup var cidden bisiklete binmek için can attıran. Fotolarını gördükçe bile insanın binip uzak memleketlere gidesi geliyor. Bu işe devletin el atması lazım.

banner182

banner181