Son zamanlarda obezite tüm dünyada sorun haline gelmeye başlamıştır. Dünya Sağlık Örgütü  (WHO) obezitenin en riskli 10 hastalıkların arasına girdiğini bildirmiştir Özellikle çocuklarda gözle görülür bir artış gözlemlenmiştir. Peki bu obezite nedir? Nasıl önlenir?

OBEZİTE NEDİR?
Vücuda besinler ile alınan enerjinin gerekli olan enerjiden fazla olmasından kaynaklanır. Yani vücutta yağ kütlesi artmasında oluşan kronik bir hastalıktır. Dünya Sağlık Örgütünün verilerine göre BKI değeri >30 üstü olanlar obez olarak tanımlanmaktadır.  Eğer önlem alınmazsa obeziteyle birlikte kalp damar, tansiyon, diyabet gibi metabolik hastalıklar oluşmaktadır. Aynı zamanda düşük benlik algısıyla depresyon gibi psikolojik sorunlar ortaya çıkarmaktadır. Obeziteye neden olan faktörler ise fiziksel aktivite azlığı, yanlış beslenme alışkanlıkları, yaş, cinsiyet (kadınlarda görülme olasılığı daha fazla), eğitimsizlik, doğum sayısı, sigarayı bırakma, alkol, psikolojik bozukluklar, metabolik ve hormonal bozukluklardır.

ARAŞTIRMA SONUÇLARI ÜRKÜTÜYOR..
Türkiye Beslenme ve Sağlık Araştırması-2010 (TBSA) verilerine göre Türkiye genelinde obezite ve hafif şişmanlık görülme sıklığı;
-Erkeklerde %20,5
-Kadınlarda ise % 41,0
Tüm yetişkin bireylerde obezite ve hafif şişmanlık görülme sıklığı;
-Toplamda % 30,3 olarak bulunmuştur.

OBEZİTEDEN ÖNCE SON ÇIKIŞ
Normal kilo ağırlığından fazla olan bireyler bu durumda alışkanlıklarını değiştirmeye başlamalıdır. Öncelikle fazla olan kilolar sporla birlikte verilmeli ya da bir diyetisyenden yardım almalıdır. Eğer spor yapmaya ya da diyetisyene gitmeye vaktiniz yok ise kendi imkanlarınızla aktivite yapıp beslenme planı uygulayabilirsiniz. Asansör yerine merdiveni, yakın mesafelerde araba yerine yürüyüşü, kızartma yerine haşlamayı, hamur işleri yerine sebzeleri tercih edebilirsiniz.

ÇOCUKLARDA BİLE GÖRMEYE BAŞLADIK..
DSÖ verilerine göre dünyada çocuklarda da obezite oranı hızla artmakta.  Genetik faktörler, yanlış beslenme ve hareketsiz yaşam gibi farklı nedenlerle ortaya çıkan bu kronik hastalığı önleyebilirsiniz. Fastfood, abur cubur tüketme, tv arşısında yemek yemek, hareketsiz çocukluk dönemi ve uyku düzensizliği gibi durumlardan uzak tutup onlara sağlıklı beslenme alışkanlığı kazandırabilirsiniz.

KENDİNİZİ İHMAL ETMEYİN…
“Bir 5 kilo fazlam var.” ya da “Aman istesem veririm.” demeyin. Bir an önce harekete geçin. Çünkü bazı şeyler için geç kalmış olabilirsiniz. Her şeyden önce sağlığınızı koruyun ve bu ilk adımı sağlıklı beslenme ile atın..
Sağlıklı Günler..
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.