Kumar sanallaştı bağımlı sayısı arttı!
Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de sanal kumar hızla yayılıyor. En büyük payı sanal kumar gelirlerin yarısını elinde bulunduran bahis alırken, ikinci sırada ise sanal casinolar yer alıyor. Üsküdar Üniversitesi NPISTANBUL Hastanesi’nden Uzman Psikolog Gürler Güz, sanal kumarın yaygınlaşmasına en önemli faktörler olarak; kolay ulaşılabilirliği, ev gibi rahat ortamlarda oynanabilmesi, paranın sanal ortamda verilmesinin oluşturduğu algı ile bonusların ve ürün sayısının fazla olmasını gösteriyor.
İngilizlerin yüzde 6’sı interneti kumar için kullanıyor
Güz, uluslararası online bir kumar markasının 2013’teki değerinin 6.1 milyar Euro olmasının sanal kumarın yaygınlığını gösteren önemli bir veri olarak nitelendiriyor. İngiltere’de yapılan bir araştırmada popülasyonun yüzde 6’sının interneti sanal kumar için kullandığının ortaya çıktığını kaydeden Uzman Psikolog Gürler Güz, bu oranın içinde loteri biletleri olmadığını, onun da dahil edilmesi halinde bu oranın bir hayli yükseleceğine dikkat çekiyor. Güz, sanal kumarla ilgili dünyadan bir diğer örnek olarak da Avustralya’yı gösteriyor. Avustralya’da internet bahisleri oynayanların 1999’da nüfusun %1’inin altında iken, yasalaşması sonrasında 2011’de yüzde 8.1’e yükseldiğini belirtiyor.
Online ile online olmayan kumarın karşılaştırıldığı bir çalışmanın sonuçlarını da aktaran Uzman Psikolog Gürler Güz,  online olmayan kumar oynamanın %5.9 iken online kumar oynamanın 3 kat daha fazla olduğunu kaydediyor. 
Önce psikiyatrik rahatsızlığa bakmak gerek
Sanal kumar bağımlılığının bireyin sosyal hayatında getirdiği problemlerin yanı sıra ekonomik olarak da zor durumda kalmasına neden olabileceğini belirten Güz, bu bağımlılık türünün tedavisinde ise öncelikle altta yatan psikiyatrik bir rahatsızlık olup olmadığının araştırılması ve bunun ardından tedaviye başlanması gerektiğini söylüyor.
 
Kurum Haberi
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.