ATILAN MESAJLAR NE AHLAKİ NE DE YASAL
Korkutarak ve tedirgin ederek tahsil etme yöntemi
Avukatlık veya hukuk bürolarının icralık durumdaki vatandaşların borçları hakkında sıklıkla kendilerine ya da yakın çevresine mesajlar ve telefonla arama yoluyla borçlarını ödemesi için hatırlatmalar yapması ve baskı kurması borçlu vatandaşı zor durumda bırakıyor. Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, bu tür büroların sergilediği yaklaşımın doğru olmadığını belirterek, “İnsanları korkutarak ve tedirgin ederek tahsil etme yöntemi geçerli akçe haline geldi” dedi.

“Borçluyu yakınlarına karşı küçük düşürüp afişe etme ve gururu ile oynamak amaçlı yapılıyor”
Borçluya ulaşamayan hukuk bürolarının yakınlarına da mesaj göndermesi ya da telefonla ulaşması konusuna da değinen Şahin, “Sadece borçluya ulaşamadıklarında yakınlarına ulaşmalarının bir karşılığı var fakat ulaşsın ya da ulaşamasın her hal ü karda yakınlarına da ulaşıyorlar. Bu davranışları yasalara aykırı olduğu gibi genel ahlak kurallarına da aykırıdır. Fakat bu durumda borçlu olan kişi utancından dolayı daha fazla duyulmadan konuyu kapatmanın derdine düşüyor. Elbette borç ödenecek, kimsenin borçlu kalmasını istemeyiz. Ülkenin ekonomik durumuna göre zaman zaman artan borç ödeyememe durumu her insanın başına gelebilecek bir durumdur. Ve utanılacak bir durum da değildir. Yasal olarak borcu tahsil etme yöntemleri vardır ama bunun içerisinde yakınları arama diye bir yöntem yoktur. İcra daireleri vardır, mahkemeler vardır, kişiye has iletişim kanalları var. Cep telefonu, e posta, ikamet adresi veya iş yeri adresi gibi... Alacaklı vekilinin yakınlara ulaşması borçluya ulaşamadığından kaynaklanmıyor. Borçluyu yakınlarına karşı küçük düşürüp afişe etme ve gururu ile oynamak amaçlı yapılıyor. Daha önce sık yaşadığımız evlere icra olayındaki durumla aynı. Şöyle ki, bir apartmanın 8 numaralı dairesine hacze giden avukat özellikle 7 ve 9 numaralı dairelerin zillerine basılarak 8 numaralı daireye hacze geldiklerini duyurmaları gibi aşağılık bir yaklaşımdır. Güya insanları taciz ederek alacaklarını tahsil etmeye çalışıyorlar. Fakat yasal yollarla değil yasaları arkalarından dolaşarak kaliteyi düşürüyorlar” ifadelerini kullandı. Şahin, “Burada iki farklı mağduriyet söz konusu. Olayın iki cephesi oluşmuş oluyor. Birincisi yakın çevresine karşı küçük düşürülen borçlu, ikincisi de kendilerinin borcu olmadığı halde aranıp rahatsız edilen borçlunun yakınları. Her iki tarafın da savcılığa şikayet hakları vardır. Biz utanıp sıkılıp konuyu kapatmaya çalışırken bu taciz olayının devamını da sağlamış oluyoruz. Çünkü bu utanç verici yöntem cezalandırılmadığı sürece devam edecektir. Bu konuda da mahkeme tarafından cezalandırılan bir avukat var” dedi.

“Savcılığa şikayet etmeliler”
Büroların bildirim haklarının olduğunu ancak “haciz geliyor, kapınızı çilingirle açacağız, polis sizi yakalayacak” türünde mesajların yasal olmadığını ve cezalandırılacak işlemler olduğunu vurgulayan Başkan Şahin, “Gerek borçlu gerekse yakınları savcılığa şikayet etmelidirler” diye konuştu.

“Vatandaşı şikayete davet ediyorum”
Son olarak Şahin, “Borçlunun yakınlarına mesaj gönderen bir avukatın para cezasına çarptırılması da ayrı bir örnek” diyerek sözlerini şöyle tamamladı: “Burada başka sorgulanacak bir konu da avukatların bu bilgilere ulaşma şekilleridir. Yakınların iletişim bilgilerini nereden alıyorlar? Onlara bu bilgileri kim ne karşılığında veriyor? Savcıların bunu araştırması lazım. Bu keyfi ve mafyavari uygulamanın sona ermesi için vatandaşları şikayete davet ediyorum.”

 

Özel Haber: Ekrem Nazlı

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.