Kış geldi çattı. Etrafımızda hapşıran, öksüren insanların sayısı artmaya başladı. Havaların soğumasıyla direncimiz düşebilir, bağışıklık sistemimiz zayıflayabilir. Peki biz nasıl kendimizi koruyabiliriz? Hasta olmamak için neler yapabiliriz?
Vitamin Mineral Eksikliğine Dikkat..
Öncelikle vitamin ve mineral desteği önemli.. Vücudumuzda vitamin ve mineral eksikliği olursa vücut direncimiz düşeceği için çok çabuk hastalanabiliriz. Bunun için mevsimine uygun meyve sebze alımımızı artırmalıyız. Çünkü meyve sebzelerdeki A, B, C ve E vitaminleri, selenyum, çinko, magnezyum mineralleri bağışıklık sistemimiz için önemli. Bunun için portakal mandalina, greyfurt, kivi ve elma gibi meyveleri sıklıkla tüketmeliyiz. Ayrıca kış sebzelerinden brokoli, lahana, karnabahar, havuç, marul, yeşilbiber gibi besinleri günlük besin grubumuza eklemeliyiz. Yine haftada 1-2 kez balık tüketimi önemli!! Balıkta bulunan omega-3 bağışıklık sistemi için oldukça elzemdir.
Hastalandığınızda C Vitaminine Yüklenmeyin..
Herkes hasta olduğunda c vitamini tüketiminde bulunur. Oysa ki hasta olduktan sonra alınan c vitamini çok da fayda sağlamaz. Bunun için öncesinde alınması daha önemli..
Bitki Çayları İçebiliriz..
Bitki çayları hem içimizi ısıtırken hem faydalarından yararlanabiliriz. Kuşburnu, ıhlamur, adaçayı, rezene seçenek olabilir. Özellikle zencefil tüketimi bağışıklığımızı desteklemede yardımcı.. Ayrıca adaçayı boğaz ağrısı için tüketilebilir.
Su Alımınızı İhmal Etmeyin..
Kış aylarında su içimine de dikkat etmemiz gerekir. Çünkü soğuk havalarda su ihtiyacımızı çok fark etmeyiz .Bunun için sağlıklı bireyde günlük 2,5-3 litre su alımımız olmalıdır. Şunu belirtmek gerekir bitki çayları su yerine geçmez.
Düzenli Uyku Şart..
Bağışıklık sistemi için düzenli uykuda şarttır. Araştırma sonuçları kaliteli uykunun bağışıklık sisteminde olumlu etkisinin olduğunu göstermiştir.
Sedanter Yaşamdan Uzak Durun..
Soğuk havaların etkisiyle günlük hayatta hareket etmekte zorlanabiliriz. Hareketsiz yaşamla birlikte depresyona girme ihtimalimiz artar ve aynı zamanda kilo alımı artabilir. Bunu önlemek için sağlıklı beslenmeye özen göstermeli, daha hareketli vakit geçirmeliyiz. Kendinize güzel aktiviteler bulun. Hava güneşliyken açık havada yapılan bir yürüyüş yada arkadaşlarınızla içilen bir kahve..
Sağlıklı günler..

 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.