KURBAN BAYRAMINDA NASIL BESLENMELİYİZ?
Kurban bayramlarında kalabalık sofralar, kavurmalar, ikramlık tatlılar yerlerini alır. Ama dikkat etmemiz gereken bazı hususlar var.
NELERE DİKKAT ETMELİYİZ?
Güne sağlıklı ve doyurucu bir kahvaltı ile başlayınız. Bu kahvaltı günün geri kalan kısmında yanlış seçimler yapmamamız ve porsiyon kontrolü sağlamamız için çok önemlidir.
Et kullanılarak yapılan sebze ya da baklagil yemeklerine yağ ilave edilmemelidir. Özellikle katı yağlar, yemeklerde kullanılmamalıdır, etin kendi yağı ile pişmesi sağlanmalıdır.
Kavurma ve kırmızı et öğle öğününde tüketilmeli, akşam öğününde ise sebze, kuru baklagil gibi posa içeriği yüksek yemekler tercih edilmelidir.
Gidilen bayram ziyaretlerde; meyve suları yerine açık çay/bitki çayları; hamur tatlıları/çikolata yerine sütlü tatlılar/meyveler tercih edilmelidir.
Gün içerisinde kişilerin ihtiyaçları doğrultusunda bol su tüketimine dikkat edilmelidir.
ETLERİ NASIL PİŞİRMELİYİZ?
Kurban bayramında et pişirirken öncelikle pişirme yöntemi olarak; haşlama, fırınlama ve ızgara gibi yöntemler tercih edilmeli, kızartmalardan ve kavurma yönteminden kaçınılmalıdır.
Etlerin mutlaka sebzelerle birlikte pişirilmesi veya etlerin yanında C vitamininden zengin sebze/salata tüketilmesi oldukça önemlidir. Bu yöntem hem besin çeşitliliğinin sağlanmasını sağlar hem de sebzelerde bulunan C vitamini, demirin emilimini arttırır.
Mangal tercih edilecekse kömür ile et arasında en az 30 cm olmasına dikkat edilmelidir
KRONİK RAHATSIZLIĞI OLANLAR DİKKAT ETMELİ..
Kurban bayramlarında et tüketimi vücut ihtiyacının üzerinde seyreder ve bu durum kimi rahatsızlıkları tetikler. Böbrek rahatsızlıkları, hipertansiyon ve gut başta olmak üzere hazımsızlık, kabızlık gibi birçok rahatsızlığın görülme riski kurban bayramlarında artmaktadır. Ayrıca fazla et tüketen kişilerde hiperlipidemi de görülür. Hiperlipidemi; damar tıkanıklığına sebep olan kolesterol ve trigliserid gibi kan yağlarının miktarının kanda normal sınırların üzerine çıkması durumudur. Bu da kalp krizine uzanabilen sorunları getirir. Kan lipit düzeyleri yüksek kişilerin kırmızı et tüketimine dikkat etmelerini önemle tavsiye etmekteyiz. Benzer şekilde sakatatlar da yüksek oranlarda kolesterol içerdiklerinden dikkatli tüketilmelidir.
Sağlıklı ve Mutlu Bayramlar..

 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.