İçinde bulunduğumuz Ramazan ayı birçok kişinin yeme düzenini değiştirdiği aydır.  Öğün düzeni değişir, uzun süre açlık sonrası hızlı yemek yenmeye başlanır.  Oysa ki bu günlerde manevi hissiyatın yanı sıra bedenimizi de düşünmek zorundayız.  Bunun için neler yapmalıyız bir göz atalım.
KİLO ALMAMAK İÇİN YEDİKLERİNİZE DİKKAT EDİN..
Öğün sayısının azalmasıyla beden uzun süreli bir açlığa maruz kalmaktadır. İftar zamanı ise herşeyi yiyebilirim moduna girilir. Bu duyguyu bastırmak için yavaş yavaş ara verilerek yenmelidir. İftar açılırken boş mideye bir anda yüklenmemek için  su ile başlanmalıdır.  Eğer kişi iftarını hurma veya zeytin ile açmak istiyorsa da 1 küçük hurma/zeytin sonrasında çorbayla devam etmek gerekir. 15-20 dakika ara verip mideyi biraz dinlendirdikten sonra ızgara tavuk, salata gibi mideye yüklenmeden hafif bir şekilde devam edilmelidir. İftar ile sahur arasına eklenecek ara öğünler hem Ramazan ayının bir sonucu olan yavaşlamış metabolizmaya destek olacaktır hem de bir anda fazla besin alımının önüne geçecektir. Kızartmalar, kavurmalar, yağlı besinler, aşırı baharatlı ve tuzlu besinler, tatlılar hem kişinin mide problemi yaşamasına sebep olabilir hem de kilo alımına yol açabilir. Bu nedenle bu gıdalardan olabildiğince uzak durmak gerekir.
SAHURA KALKIN..
Günlük hayatımızda nasıl azar azar, sık sık beslenmek gerekiyorsa ramazanda  da  bu sürdürülmelidir. Gün boyunca alamadığımız besin öğesi ihtiyaçlarımızı karşılamak zorundayız. Bunun için öğün sayısı artırılmalı ve mutlaka sahura kalkılmalı. Sahurda yeterli sıvı alınmalı, aşırı yağ ve tuzlu besinler tüketilmemeli. Sahurda sadece su içerek niyetlenmek veya gece yiyip yatmanın son derece zararlı olduğu unutulmamalı.
Bu nedenle sahurda protein içeren süt içilmeli, yoğurt, peynir gibi gıdalar yenmeli yanına mutlaka tam tahıllı ekmek eklenmeli. Yiyecek olarak da çorba, az yağlı yapılmış sebze, zeytinyağlı yemekler veya hafif kahvaltılardan birini seçmek en doğrusu olacaktır.
SU ALIMINI İHMAL ETMEYİN..
Besinlerin rahat sindirilip emilebilmesi, kabızlık gibi bağırsak sorunlarının yaşanmaması, vücutta ödem oluşmaması ve cilt sağlığının korunması gibi pek çok etmende su etkilidir. Gün içinde susuz kalan vücudu toparlayabilmek için iftar ile sahur arasında en az 2-2.5 litre su mutlaka alınmalıdır.
POSA ALIMI ARTTIRILMALI..
Haftada en az 1- 2 kez kuru baklagil yemeklerinden tüketmeyi deneyin.
Sahurda ekmeğe alternatif olarak tam buğday ilaveli tahıl gevrekleri yulaf ezmesi gibi seçimleri kullanın.
Sahur ve iftar menülerinizde sebzeyi eksik etmeyin.
Meyve ve sebzelerin kabukları ile yenilebilenleri soymadan tüketmeyi tercih edin.
Çorbalarınıza yulaf veya buğday kepeği ilave edin.
BAĞIRSAKLARINIZI DA DÜŞÜNÜN..
Posa alımının yanı sıra hareket de bağırsaklarımız için önemli.Karantina günlerinde olduğumuz için çoğu hareketimiz kısıtlı.Metabolizmamız ve bağırsak hareketlerimiz de yavaşlayabilir. Bunun için evde yapabileceğiniz egzersizler yapmalı  veprobiyotik içeren besinleri tüketmenizi öneririm. Kefir, yoğurt bağırsağın sevdiği besinlerdir.
Sağlıklı beslenmeye özen gösterelim. Hem bağışıklığımızı güçlü tutalım hem de Ramazanın bu günlerinde bedenimiz sarsılmasın..
Sağlıklı Günler..

 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.