Geçen günlerde yaşanılan bir olaydan bahsetmek istiyorum. Bir kargo şirketi aracılığı ile gelecek olan kargom da yaşadığım olay… Sinir bozucu bir hal almaktan öteye gidemedi açıkçası. Sabırlı davranmak, empati yapmak, sakin kalmak için derin mücadele ve peşinden gelen patlama noktası.

İnternet üzerinden alışveriş yapmanın sağladığı kolaylık ile hepimiz bir çok alışverişimiz internet üzerinden yapmaktayız ve anlaşmalı kargo şirketleri devreye girdiğinde ki işini önemsemeyenlerine denk geldiyseniz, aramalar, konuşmalar, durumu anlatmalar belirli süre sonra faydasız kalmakta. Sizin de en sonunda yasal işlemler için gerekli şikayetleri yapacağınızı dile getirinceye kadar ciddiye alınmıyor olmanız da işin üzücü boyutu…

Gerekli telefon görüşmeleri, hatta haddini aşan telefon görüşmeleri ile ister istemez ciddiye alınmadığınızı düşünüp, eksik hizmetten ötürü kızıyorsunuz. Dişinizi geçirene kadar tabiri caizse işiniz görülmüyor. Gelen mesajlar ile telefonda yapılan görüşmelerde birbirini tutmayınca daha da büyüyor konu.

Yoğunluğu tahmin edilebilir bir durum, sosyal medya üzerinden bile ürün alışverişi yapabildiğimiz bir dönemdeyiz. Bu süreçte kargo firmalarının çalışmalarını iki katına çıkarıyor bunu da göz ardı etmiyorum elbette fakat neden iki gün insana derin bir sabır yaşatıp üçüncü günde defalarca edilen telefonlara rağmen geç kalıyor bazı şeyler onu da anlamıyor insan açıkçası. Bahaneler, yıldırma politikaları hazır, ertelemek, her telefonda başka bir sebep var oluyor nedense –fakat komik sebepler oluveriyor kimi zamanlarda-

Hani yapma diyor alışveriş, aracı varsa yapma, yorulacaksın… Bunu düşündürtüyorlar insana. Üç gün boyunca kargo şirketinden ürünün gelmesini bekliyorsunuz, arayıp tırnaklarınızı gösterdiğinizde, yetişmeyen kargoyu bile yetiştiriyorlar aslında. Hizmet sunuyor ve bedelini alıyorsunuz buna rağmen bu kadar uğraşa gerek yok. Şikayetler, yasal haklarını bilmen seni ciddiye alınan ve ulaşılan müşteri yapıveriyor birden.

Öyle hemen kestirip de atmıyorum, bir kere var olan bir olayın üstüne değil bu konu aslında, aynı firma ile bir sene kadar önce yine çalıştım, şubelerine kadar gittim sebep sordum açıklamalar, size laf dahi söyletmemeye çalışmaları olayı daha da trajikomik bir hale getiriyor. Bu sefer ki alışverişte bir mecburiyetten kaynaklandı, anlaşmalı kargo firması olduğu için bu olayı yeniden yaşamak zorunda kaldım.

Hani kontroller bu kadar mı umursamazca yapılmakta, senden satın aldığım hizmet karşılığında “yerinizde bulanmadığınız için şubeye gelip alınması gerekmektedir” diye bir mesaj ve ertesi gün gerçekleşen telefon görüşmesinde başka bir sebep, bu gibi durumlar insanın kızması için yetiyor işte.

Yapılan alışverişlerde ürünün sağlıklı olması kadar, ürünü size getirecek aracı firmanın da sağlıklı olması gerekmekte bence. İnsan tanıdığı firmadan şaşmamalıymış sanırım, bu tip aracı firmaların var olduğu alışverişlerden aracı firmanın iyi seçilmesi gerekmekteymiş. İnsan her yaşadığından ders çıkarmalı ya bu konuda da benim çıkardığım ders sağlıklı ürün kadar sağlıklı bir kargo firması ile çalışmalı insan, firma alışveriş sırasında değiştirilemiyorsa alışveriş kalmalı gerekirse, çünkü milyonlarca ürün var oturduğumuz yerden bakıp değerlendirme altına alabileceğimiz… Daha sabırlı olarak işin en başında daha sağlıklı seçimler yapılmalı kesinlikle.
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.