YKS öncesi mutlaka kahvaltı yapın!  Sınavda su, taze sıkılmış meyve suyu ve kuru meyve bulundurun  YKS öncesi doğru ve dengeli beslenme, stres ve kaygı düzeyinin dengelenmesinde ve konsantrasyon üzerinde etkili oluyor.

Kuru baklagil, kırmızı et, balık, yoğurt, süt, peynir, yeşil yapraklı sebzelerde bulunan B vitamini, zihni stres, yorgunluk ve paniğe karşı koruyor. Uzmanlara göre adaylar sınav sabahı mutlaka kahvaltı yapmalı. Şekerleme yerine kuru meyveyi tercih etmeli. Sınavda su ya da taze sıkılmış meyve suyu tüketilmeli. Stres düzeyini artıran kafein tüketimi de sınırlandırılmalı. 

Hepimizin geçtiği süreçlerdendir üniversiteye giriş sınavları. Yoğun ve tempolu geçen hazırlık sürecinden sonra büyük gün gelir çatar. Çoğu öğrenci yoğun kaygı içindedir; kimini bir ay öncesinden kimini birkaç hafta kala stres ve kaygı bastırır. ‘Acaba hazır mıyım? Unuttuğum formül olur mu, ya o konuyu hatırlamazsam? Sınav günü uykusuz kalır mıyız, ya sınavda uykum gelirse, peki ya tuvalet ihtiyacım olursa fazla bir şey içmesem iyi olur, en iyisi bir şey içmemek.’ ‘Kızım oğlum kahvaltısız çıkma evden, yanına kuru üzüm al zihni açar’ şeklinde bir yandan da ebeveyn destekleri. Düzenli bir uyku şekliniz yoksa son 1 hafta içinde mutlaka sınava rahat uyanabilecek şekilde kendinizi ayarlayın. Uykusuz sınava girmek hem moralinizin bozuk olmasına hem de bilgilerin hatırlanamamasına yol açabilir.

B grubu vitaminleri zihnimizi strese, yorgunluğa ve paniğe karşı korumaktadır. Yetersizliğinde konsantrasyon düştüğü, unutkanlık ve öğrenme zorluğu zeka ve hafız performanslarının zayıflamasına neden olmaktadır. Kuru baklagiller, kırmızı et, ay çekirdeği, balık, yoğurt, süt, peynir, yeşil yapraklı sebzeler, tavuk eti, yerfıstığı, muz, kavun, brokoli, ıspanak, domates, yumurta, kavun ve enginar B grubu vitaminlerinden zengindir

Beyin gelişimi ve zekâ üzerine olan etkileri daha anne karnından itibaren takip edilmektedir. Folik asit yetersizliği zekâ geriliğine sebep olabilmektedir. Bir nevi beynin gıdası diyebiliriz. Özellikle yeşil yapraklı sebze ve meyve, pirinç tüketerek folik asit ihtiyacını rahatlıkla karşılayabiliriz. Omega 3 yağ asitlerinden zengin sardalye, ton balığı, somon balığı, koyu yeşil yapraklı sebzeler, keten tohumu gibi besinlerle beslenmek zekâ gelişimini ve hafızayı güçlendirir

Sınav anında adrenalinin seviyesinin yükselmesiyle birlikte sindirim sistemimiz daha fazla çalışmaya başlar ve sınav anında acaba tuvalet ihtiyacım olur mu kaygısını yaşamamamıza neden olur. Vücudun alışık olmadığı hiçbir besin sınav öncesinde tüketilmemelidir. Sınav sırasında mide ve sindirim sistemi sorunları yaşanma riskini artırabilir

Halk arasında şeker ve şekerli besinlerin dikkati ve algılamayı arttırdığına yönelik yanlış inanışlar bulunur. Oysa karbonhidrat yönünden zengin bu besinler, tersine gevşemeye neden olur. Sınav öncesi ve sırasında bunlar yerine, kuru üzüm, erik, incir ya da A ve C vitaminlerinin zengin olduğu taze meyve ve sebze gibi besinler tercih edilmelidir

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.