Geçenlerde AK Parti Kayseri İl Teşkilatı’nın uygulaması olan ‘Nöbetçi Vekil’ haberini okurken aklıma geldi. Takip ettiğim kadarıyla bu uygulama sadece şimdilik AK Parti’de var. Uygulama kapsamında her hafta bir milletvekili partide bulunarak vatandaşların taleplerini dinliyor, basın açıklaması yapılıyor.

Milletvekillerinin böyle bir uygulamada yer alması ve genel anlamıyla bu uygulamanın bulunması dışardan değerlendirildiğinde güzel bir uygulama. Diğer partiler de eğer Kayseri’nin sorunlarını, vatandaşın sorunlarını dinleyip çözüm üretmek istiyorlarsa, milletvekiliyiz biz demeyip halkla iç içe olup sorunlarla yüzleşebileceklerse diğer partiler de bu uygulamayı hayata geçirmelidir. Esnaf ziyaretleri, sokaklarda caddelerde kimi zaman partilileri görüyoruz. Bu durumu bir de haftalık toplantılarla ‘taçlandırılması’ daha güzel olacaktır.

Uygulamanın ve vatandaşlarla görüşmenin ardından tespit edilen sorunların neler olduğu ve bu sorunların kaçta kaçının çözüme kavuşturulduğu noktasında toplanan veriler kamuoyuyla paylaşılmalı diye düşünüyorum. Nöbetçi Vekil uygulaması haberlerine bakarken aklıma bu geldi. Çünkü nöbetin ardından yapılan basın açıklamalarında gördüm ki milletvekilleri gündeme ilişkin açıklamalar yapmaktalar. Sorunlar noktasında açıklama yapıldı mı ben rastlamadım.

Nöbetçi Vekil uygulamasının daha da başarılı olması için kimi eksiklerin giderilmesi gerekiyor. Bu eksikler neler? Öncelikle uygulama vatandaşların taleplerini bire bir dinleme uygulamasıyla bu sorunların neler olduğu da açıklanmalı. Yani denilmeli ki ‘bugün şu kadar sayıda vatandaşımız bize geldiler, şu konularsa sorunlar yaşadıklarını söylediler, şikayet ettiler, biz de bunları topladık, toplamda şunlar oldu’ şeklinde olmalı.

Biz bilmeliyiz ki, o partinin seçmeni de olsa partili ya da partisiz vatandaş oy verdiği partisine gidip şu konulardan dert yanıyor. Ardından milletvekillerimiz bu sorunların takibini yaptıklarını, çözülen konuların neler olduğu ve henüz çözülemeyen sorunların da neleri içerdiğini kapsayan açıklamalar olmalı. Yoksa “basın açıklamasının ardından vatandaşların talepleri dinlendi” gibi birkaç cümleyle es geçersek, hangi sorunlar olduğu ve bu sorunların çözümlenip çözümlenmediğini bilemeyeceğiz.

Stratejik açıdan mı açıklanmıyor bunlar bilemiyorum ama seçmenden oy talep ederken, hizmet götürürken bu verilerin önemli bir bilgi kaynağı olacağını düşünüyorum. Hem vatandaşa ‘siz bu sorunları söylediniz bakın biz de çözdük’ denir hem de yeni seçmenden yapılanlar örnek gösterilip oy talep edilir ki hizmette devamlılık sürsün. Gerçi hizmet noktasında particiliğin bir faydası yok ama olsa da olmasa da bu hizmetler bir şekilde yapılacak. Mevcut şartların daha da iyileştirilmesine yol açacaktır ve sorunlarla yüzleşilmesi, şeffaflığın pekişmesi artacaktır. Sanmıyorum ki vatandaşlar oy verdikleri partilerinden, seçtikleri belediye başkanlarından, milletvekillerinden siyasete/gündeme dair açıklamalar duymayı beklesin.

Bir örnek vermek gerekirse, AK Parti’nin Nöbetçi Vekil uygulamasına giden vatandaş mahallesindeki parklardan mı şikayet ediyor, caddelerden mi alt yapıdan mı neyden şikayet ediyor, hangi konuları söylüyor bunları da bilmemiz gerekiyor diye düşünüyorum. Gündem açıklamalarının ağırlıkta olmadığı bir ortamda bu talep ve istekler açıklanarak, Kayseri’nin sorunları neler, neler yapılıyor/yapıl(a)mıyor bunları da görmemiz gerekiyor. Böylece parti/ler ve vatandaş açısından bir muhasebe söz konusu olacak. Partiler biz şu konularda başarısız olurken bunlarda başarılı olduk, vatandaşımızın şu eksiklerini giderdik diyecek vatandaş da oy verdik ama değdi ya da niye oy verdik bir şey çözülmedi diyecek.

Sözün özü Nöbetçi Vekil uygulamasının önemli olduğunu vurgulayalım ve uygulamanın bu haliyle daha da faydalı olacağını belirtelim. Darısı diğer partilerin başına. Kayseri’yi, sorunlarını düşünenler, bu tür uygulamalar ve daha fazlası için kollarını hemen sıyırıp işe koyulacaktır diye umuyorum!
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.