Kayseri’de şehir içi trafiğini rahatlatmak için alınan bütün tedbirlere rağmen akşam ve sabah saatlerinde yığılmalar meydana geliyor. Belediye başkanlarına bu konuda yol gösterecek kişilerin başında otobüs şoförleri geliyor.  Bu arkadaşlar günün her saati trafikte oldukları için nerelerde sıkıntı oluyorun canlı tanıklarıdır.
Otobüs şoförlerine sorulup bu konuda bir bilgi bankası oluşturulmalıdır. Sonra da bu sorunların nasıl üstesinden gelineceği uzmanlarca kararlaştırılmalıdır.
Bir zamanlar Mehmet Özhaseki’nin belediye başkanlığı döneminde bize verilen bir birifingte bir hattan bir saat içinde 8000 kadar yolcu geçiyorsa lastik tekerli ulaşım araçları, 25.000 e kadar yolcu geçiyorsa hafif raylı sistem , 25.000 den fazla ise metro olması gerektiği, O zaman en kalabalık hatta dahi 8000 i yeni geçtiğimiz bu nedenle raylı sistemin yeterli olacağı söylenmişti.
Benim söylediğim birifingten bu yana yaklaşık 12-13 yıl geçti. Bu rakamlar nerelerde bilmiyorum. Fakat bilhassa akşam ve sabah saatlerinde alınan bunca tedbire rağmen bazı bölgelerde yığılmalar oluyor.
Bence  işi kökten çözmenin yolu doğu – batı ve güney – kuzey akslarında şehri ikiye bölecek bir metro çalışması. Şimdiki teknoloji denizin altından bile metro geçiriyor. Kayseri’mizde de yer altında yapılacak bir metro şehrin en az 100 yılını kurtarır düşüncesindeyim. Mevcut ve ilave edilecek battı çıktılarda çoğaltılırsa Kayseri’nin geleceği aydınlık olur. Yoksa ve bugün yapılacaklar ötelenmeye devam edilirse ileride içinden çıkılmaz bir hal alır.
Bilhassa hafif raylı sistem gitmeyen ancak yoğun trafiği olan bölgelere İstanbul’daki uzun ve körüklü metrobüsler de alınabilir. Şehir hastanesine günün her saatinde  nereden gideni olursa olsun otobüsler tıka basa dolu gidiyor. Vatandaşlarımızın rahat yolculuk etmelerini de sağlamak belediyelerin görevi olsa gerek. Ulaştırmak ile rahat ulaştırmak arasında fark vardır. Hafif raylı sistem ile otobüs nasıl kıyaslanamaz ise metrobüs ile otobüste rahatlık açısından kıyaslanamaz.
Yeni çıkan bir yönetmelikte bisiklet yollarını zorunlu kılan düzenlemeler mevcut. Bakalım bizim belediyeler bisiklet yolu uygulamasında ne yapacaklar. Kayseri’nin mevcut caddelerinin genişliği, arazisinin düzlüğü bisiklet kullanımı için son derece müsaittir. Bizler yukarıda bahis edilen yönetmeliğe uygun bisiklet yolları yapılır ve bu sayede gerekli güvenlik sağlanırsa niye sağlıklı ve ucuz bisiklet kullanmayı tercih etmeyelim.
Kış geldi. Yollara atılan tuz nedeni ile asfaltlar bozuluyor. Tuzdan etkilenmeyecek birkaç senede bir yenilenmeyecek yollar yapılsa da hem bizler hem araçlarımız yolun bozulması şikayetimizi bitirsek.
Belediye başkanlarımız her hizmet istendiğinde bütçeyi öne getirirse hizmet yapamaz. Gerekirse borç alıp, kredi kullanıp hizmetlerini tamamlamalıdır.
Ağrı belediye başkanımız Savcı Sayan’a da buradan bir tebrik göndermek istiyorum. 25 kuruşa öğrenci taşıdığı için. Evet ne kadar varlıklı evladı olsa da öğrenci her zaman yardım yapılarak gönlü kazanılması gereken kişidir. Geleceğimizdir. Çocukluğumuzda köylerden gelip bir ya da birkaç kişi ile birlikte pekmez ekmek yiyerek okuyan çok arkadaşımız olmuştu. Şimdi imkanlar gelişse de yine de öğrencinin bileti ucuzlatılıp, evine iaşe gönderilmelidir. .
Allah yar ve yardımcımız olsun. 
 
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.