Gün geçtikçe sıcaklar kendini daha çok hissettirmeye başladı. Peki, güneşten korunma dışında beslenmemize de dikkat etmemiz gerektiğini biliyor muyuz? Güneş çarpmasının yanı sıra özellikle gıda zehirlenmeleri ve sıvı kaybına bağlı dehidratasyon görülme riski yükselmektedir. Bu yüksek sıcaklarda ev dışında vakit geçirenler için yeme ve içmelerini farklı şekillerde düzenlemeleri sıcaktan korumaya yardımcı olacaktır.

DEHİDRATASYONA DİKKAT..
Yaz aylarında su tüketiminin yetersiz olmasıyla birlikte öne çıkan bir risk olan dehidratasyon ciddi sağlık problemlerine neden oluyor. Kış aylarında 8-10 su bardağı olan su tüketimi yaz aylarında 10-12 litreye çıkmalıdır. Hatta dışarıda geçirilen vakit fazla ise su tüketiminiz 3 litreyi bulabilir.

HAMİLELER VE KRONİK HASTALIĞI OLANLAR DAHA ÇOK DİKKAT ETMELİ..
Bu dönemlerde artan sıcaklıklar özellikle bebek, çocuk, yaşlı ve hamileler ile tansiyon, kalp, şeker gibi kronik hastalıkları bulunan kişilerde sağlık sorunlarının ortaya çıkmasına neden olabilir. Sıcaklarda aşırı terleme sonucu vücuttan suyla beraber, sodyum, potasyum gibi mineraller de atıldığı için bu durum halsizlik, nabız zayıflığı, yorgunluk ve dolaşım bozukluklarına yol açabilmektedir.
Tansiyon problemi olanlar özellikle iyi bir protein kaynağı olan süt ve yoğurt tüketimine özen göstermelidirler. Bunun yanında hipogilisemi problemleri yaşayanlar ara öğünlerini kesinlikle atlamamalıdırlar.

HAFİF BESLENMEK İÇİN NELER YAPMALIYIZ?
Ağır yemeklerden (hamur işleri, yağlı et yemekleri,..) uzak durulmalı.
Daha hafif yemekler tercih edilmeli. Sebze ve meyve ağırlıklı beslenilmeli.
Akşam yemeği çok geç saate bırakılmamalı.
Salatalarınıza tavuk, yumurta ekleyerek çeşitlendirip, öğün yerine tüketebilirsiniz. Doyurucu ve sağlıklı olacaktır.
Kremalı ve mayonezli yiyecekler sınırlandırılmalı . Bu besinler çabuk bozulduğu gibi sindim açısından da vücudu zorlar.
Şerbetli tatlılar yerine sütlü tatlılar tercih edilmeli.
Su içeriği yüksek meyveler tüketilmeli. Örneğin karpuz, üzüm, şeftali..
Kahve ve çayın diüretik etkisi olduğu için sınırlı tüketilmeli.
Tansiyon veya böbrek rahatsızlığınız yoksa günde 1-2 maden suyu tüketerek mineral kayıplarını minumuma indirebilirsiniz.
Sağlıklı Günler..

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.