
Bunu da Çelik Başkan takip edecek değil ya !
İlter SAĞIRSOY
Erciyes Üniversitesi’ne yolum düştü kısa bir süre için. İşimi gördüm ve arabam serviste olduğu için bilet alıp otobüsle döneyim dedim. O ne , saat 11, Erciyes Üniversitesi otobüs noktasındaki bilet gişesinde tek memur çalışıyor ve 50 kişi sırada.
Sabırla bekledim, sıra gelince gişedeki görevliye “ biz belediyenin mi aktif bank ın mı elemanısınız “ diye sordum, o da “ belediyenin” dedi. Sonra ben “ peki o halde yandaki bilet satış bankosu neden kapalı, bu kadar insanı sıcağın altında mübarek gün niye bekletiyorsunuz” diye ikinci bir soru sordum. Aynı adam “ saat 12’de açılır orası” dedi. Yani öğlene kadar 1 kişi öğleden sonra 2 kişi çalışıyor sanırım.
Ben böyle sorunca sırada bekleyenler “ burası hep böyle milleti koyun gibi bekletiyorlar, nasıl olsa mecbur binecek mecbur bilet alacak diye kimse umursamıyor, Çelik başkan makam arabasıyla güya yolda kalmış çocukları toplayacağına, gelsin de halimizi görsün, her yer böyle” diye serzenişler başladı. Baktım eleştirilerin dozu da içeriği de ağırlaşıyor,tam biletimi aldım ve konuşulanları dinledim gidecektim ki, bilet satış gişenin arkasında, gölgede biri oturuyor ve elinde bir gazete. Baktım belediye çalışanı, elinde de at yarışı tüyo gazetesi var, oradan tüyoları okuyor, belli ki at yarışı kuponu yapacak.
Hayırdir siz niye çalışmıyorsunuz, baksanıza vatandaş sıcağın altında perişan halde bekliyor sırada dedim. Bu kişi de “ evet ben belediye çalışanıyım ama benim mesaim saat 12 de başlayacak ve daha yarım saat var ”diye yanıt verdi. İyi de o zaman bu durumu aktarın yetkililerinize dedim o da; “ beyefendi yıllardır kaç kere söyledik ama yapmıyorlar, buraya en az 4 kişi görevlendirin, burası çok yoğun oluyor her daim dedik ama dinletemedik” diye yanıt verdi.
Velhasıl, bilet almak için güneşin alnında bekleyen de haklı, bilet gişesinde tek başına yetişmeye çalışan da haklı, gişenin arkasında mesai saatinin gelmesini beklerken at yarışı tüyo gazetesini okuyan da haklı. Peki kim haksız ? Hocanın misali herkes haklı. Hatta Büyükşehir Belediyesi Başkanı Çelik de haklı. Öyle ya buradaki bilet satış noktasındaki sıkıntıyı da o takip edecek değil ya.
İster istemez yıllar öncesine ve Ulaşım Daire Başkanı sonra Genel Sekreter Yardımcısı olan Hayri Naziksoy geldi aklıma. Onun zamanında ne böyle sorunlar olurdu, ne de bu tür şikayetler kulak ardı edilirdi. Hemen şikayet araştırılır, yerinde bir şikayetse gereği yapılırdı. Şimdi maalesef herkes bir başkasından bekliyor ve vatandaş kimsenin umurunda değil. Yerel seçimlere de çok bir şey kalmadı aslında ama sanırım Çelik de tekrar aday gösterilmeyeceğinden emin olmalı ki, Başkan’ın altındaki diğer yöneticiler ve dahi tüm çalışanlar da, vatandaşların şikayetlerini pek umursamaz olmuş.
Vatandaşı geçtim, baksanıza bilet satış noktasındaki kendi görevli memuru diyor ki “ yıllardır söylüyoruz şuraya 4 kişi görevlendirin de vatandaşın bu çilesi bitsin diye ama yaptıramadık dinletemedik” Ehh durum böyle olunca, vatandaşa da üç saniyede çözülecek bir sorun yüzünden, yıllardır aynı sıkıntıyı çekmek kalıyor. Buna da “ çağdaş belediyecilik “ diyorlar…
Seveyim sizin çok bilmiş çağdaş belediyeciliğinizi..!