
KULLANILAN DUYGULAR
Yakup adam
Toplumlarda insanları etkilemek için kişiler, kurumlar çeşitli yöntem ve malzemeler kullanırlar. İster kişilere, ister büyük kurumlara yönelik çeşitli vasıtalar yapılarak etkileme taktikleri devreye girer. Günümüz toplumunda birçok malzeme kullanılır. Bunlardan çoğunu da siyaset kurumları uygular. Gerek ülkemizde gerekse yaşadığımız coğrafyada bu malzemeler bir hayli fazla…
Ülkemiz de siyaset kurumları birçok malzeme kullanmıştır ve halen de kullanmaya devam etmektedir. Televizyon, radyo, gazete gibi basın ve yayın organları ile insanların duygularını siyasi görüşlerini etkilemek için büyük uğraşlar verirler. Sözü edilen bu basın yayın organları ile toplumda kitleler yönlendirilir fakat kişilerin düşünceleri ve fikirleri yönlendirilemez. Bu durumu çok iyi bilen kurumlar özellikle siyasetçiler insanların hassas noktalarını çok iyi analiz ederler. Kişinin nerede yaşadığı, ne yer, ne içer, nelerden hoşlanır, gelenek ve görenekleri nasıl şeklinde birçok durumları çok iyi öğrenirler. Hatta bu durum o kadar ileri gider ki kişinin aile hayatına kadar araştırıp incelerler. Kimileri köylünün yanına eskimiş bir pantolonla çıkar, kimileri gençliğin eğlence merkezlerini ziyaret ederek çeşitli vaatlerde bulunurlar. Bu örnekler maalesef bir hayli fazladır. Burada bir parantez açalım: Bu vaadiler genelde gerçekleşmez çünkü tarih yalan söylemez. İşin ilginç tarafı da vatandaş bir sonraki seçim dönemine kadar karşına çıkmayan siyasetçiyi seçim zamanı karşısında görünce de hesap sormaz sorana da çok yüzlülüğünden dolayı karşı çıkar. Evet dediğimiz gibi birçok yöntemi kullanan siyasetçiler için bu durumlar da yetmez. Çünkü kısa vadeli yatırım olur ve herkese de etki etmez. Etki edecek öyle bir yöntem olmalı ki kitleleri(yığınları) arkasından getirmelidir. Siyasetçiler de çok iyi bilirler ki insanları en iyi etkilemenin bir yöntemi var. Bu yöntem “dini siyasete alet etmek”tir. Bu malzeme dünya üzerinde en kolay olanıdır. Çünkü para harcanmıyor bir emek de yok. Sadece insanların dini duyguları sömürme, en zor çıkmaza girildiği zamanlarda bu malzemeyi kullanma vardır. Ha şunu da belirteyim gündem değiştirmede de bir numaralı yöntemdir. Maalesef ülkemizde son yıllarda popülerleşmekte ve etkisi artmaktadır. İnsanlara iki söz bir kelamla ‘size yakınız’ imajı verilerek oyları alınmaya çalışılmaktadır. İnanç değerleri yüksek Anadolu halkının ulvi düşünceleri siyaset bataklığında malzeme yapılmaktadır. Halkın dini değerlerini kullanarak rakip siyasetçilere üstünlük sağlanmakta ve ideolojilerine karşı gelmeye çalışılmaktadır. Bir bakarsın ilahiyatçı bir bakarsın tam tersi oluverirler. Bir de bunu demokratlık, özgürlük adına yapıyoruz derler. Bunları yapanların ne demokratlığı ne de ideolojisi vardır. Tabir uygun düşerse kurtla yerler, çobanla ağlaşırlar. Bir parantez de burada açalım. Bu durumu sadece siyasetçiler değil toplumdaki kitleleri yöneten grupların yaptığını da söylemek gerekir. Bu gruplar bir bakarsınız siyasetçi olurlar bir bakarsınız başka oluverirler. Efendim bu gruplar için siyaset olmalı fakat siyasetçilik olmamalıdır.
Ülkemizde bilindiği üzere son dönemlerde çok ilginç gelişmeler yaşandı. Bir anda yine içimize çekildik. Ülke gündemi de çok hızlı değişimlere açık kalarak seçim öncesi yine hassas duygular kullanılmaya başlandı. Önemli olaylar göz önünden kaldırılarak, halkın görüş açılarına farklı boyutlar getirildi. Ama şu bilinmelidir ki bu halk kim gerçekten samimi kim değil bunun farkındadır. Bilinçli seçmene düşen, siyasetçilere şu mesajı vermektir: “Dürüstlük en iyi siyasettir”