Cafer HİMMETOĞLU

KAYSERİ HALKINA TRAMVAY İŞKENCESİ

Cafer HİMMETOĞLU

İnsanlar sevdiği ve beğendiği kişilerin güzelliklerini görüp her yerde anlatırken, sevmediği ve beğenmediği kişilerin güzelliklerini ise görmezlikten gelir ve onların kötülüklerini de her fırsatta anlatmaktan geri kalmaz. Ne yazık ki aynı insanlar sevdikleri kişilerin kötülüklerini de görmezlikten gelmekte son derece mahirdirler.
Biz de defalarca bu köşede yeri ve zamanı geldiğinde belediyenin yaptığı güzel faaliyetleri överek anlatmışızdır. Ancak bazılarının yaptığı ve yapmak istediği gibi hareket ederek yapılan yanlışlıklara da ses çıkarmazlık edemeyiz.
Belediyemiz bundan dört sene kadar önce şehrimize en güzel toplu ulaşım vasıtalarından biri olan ve hafif raylı sistem olarak adlandırılıp iki defa dünya çapında ödül kazanan tramvayı Kayseri halkına kazandırmışlardı. Her ne kadar trafiği olumsuz yönde etkilese ve şehrin yollarını birazcık daraltmış olsa da özellikle tramvay güzergâhında oturan Kayseri halkı tramvayı çok sevmişti. Hatta başka semtlerde oturanlar bile çok beğenmişti.
Tramvayın sarsmaması, rahatlığı, sık sık ve peş peşe, çok kısa aralıklarla gelmesi, yazın serin, kışın sıcak ortamda yolculuk yapma imkânının olması büyük kolaylık sağlamakta ve halkımız tarafından en çok tercih edilen toplu ulaşım aracı olmaktadır. Ayrıca başka mahallelere gidilirken aktarmalı olarak binildiğinde ikinci binilen araç için ayrıca ücret verilmemesi gibi bir kolaylığın olması da çok beğenilmektedir. Keşke imkân olsa da bütün semtlere bu kolay ve rahat toplu ulaşım vasıtası götürülebilse…
İlk getirildiği günden beri bir kısım kesimler tramvayı sürekli eleştirmektedir. Bu tip insanlar, başta söylediğimiz gibi, sevmediği kişilerin güzelliklerini görmek istemeyen kişiler grubunda yer aldıkları için onları muhatap almayı düşünmüyoruz. Ancak onların tramvayı eleştirme konusunda samimi olmadıklarını da adımız gibi biliyoruz. Çünkü eleştirdikleri tramvayı herkesten çok kullandıklarına defalarca şahit olmuşuzdur.
Tramvayın çok kolay ve rahat bir ulaşım aracı olması ve belediyeyi sevmediği için yapılan her iyi şeye bir kulp takmak için yarışanları bir kenara bırakıp elimize çuvaldız alarak bir takım yanlışlıkları dile getirmek de bizim görev ve sorumluluklarımız arasındadır.
Tramvay hattının birinci güzergâhı bundan dört sene önce bitirilip faaliyete geçirilmiş, ikinci ve üçüncü etaplar ise son günlerde açılarak hizmete geçirilmiştir. Ancak ne yazık ki ikinci ve üçüncü etapların sanki aceleye getirilerek seçimlere yetiştirilme telaşı ile faaliyete geçirildiğini görmekteyiz.
Dört sene önce faaliyete geçirilen birinci etap güzergâhın Kayseri trafiğine olan olumsuz katkısını daha önce köşemizde dile getirdiğimiz gibi bu yazımızın başında da hatırlattık. Belediye bu olumsuzluklardan ders çıkararak ikinci ve üçüncü etaplara başlayacağı yerde, bütün söylenenlere kulak tıkayıp yine hiçbir alt ve üst geçit yapmadan ikinci ve üçüncü etapları devreye soktu.
Önümüzdeki günlerde, özellikle Sivas Caddesi ile yeni açılan Üniversite hattının yolu olan 30 Ağustos bulvarının kesiştiği noktada çok büyük trafik sıkışıklıkları yaşandığı görülecektir. Nedense bu kavşağa hiçbir alt veya üst geçit yapılmadan veya başka kolaylaştırıcı önlemler alınmadan tramvay yolu döşendi. Hele hele ilerde Talas hattının tamamen bitirilerek devreye sokulması sonucunda neler yaşandığını göreceğiz. Keşke bu kadar acele edilmeden herkesi memnun edecek bir plan üzerinde çalışılarak yeni hatlar faaliyete geçirilmiş olsaydı.
Belki bunun masraf olarak çok yüksek meblağlara ulaşacağından dolayı alt ve üst geçitler yapılamadığı söylenebilir. Ama o zaman da haklı olarak “madem bu iş o kadar masraflı olacaktı, Kayseri için çok mu elzemdi ki tramvay getirildi?” sorusu ile karşılaşırız.
Bütün bunların yanı sıra bir de yeni araçlar getirilmeden İldem ve Üniversite hatları açılınca tramvay yolculukları tamamen bir işkenceye ve zulme dönüşmüş durumdadır. Günde iki defa tramvay kullanmakta olan benim gibi bir kişi bu zulmü sürekli yaşamaktadır.
Daha önce KayseriRay’ın elinde toplam olarak 38 tane araç vardı. Bu araçlar Organize Sanayi ve Doğu Terminali arasında hiçbir sıkıntı yaşamadan kullanılmaktaydı. Ancak İldem ve Üniversite hatları açılınca yeni araçlar getirilmedi ve eldeki araçlar ile tramvay seferleri yapılmaya başlandı. Aradaki açık, tramvay seferlerinin arasındaki zaman farkının uzatılması ve istasyonlarda araçların daha kısa süre beklemesi ile kapatılmaya çalışıldı. Fakat bunda başarılı olunmadı ve olunacak gibi de değil. Çünkü araçlar daha ilk istasyonda dolmaya başladı. Sonraki istasyonlardaki yolcular ise çok zor şartlarda sıkışarak binmek zorunda kalıyorlar.
En çok yolcunun bindiği Tınaztepe, 19 Mayıs, Belsin Kürsü, Selimiye, Eski Sanayi, Düvenönü, Cumhuriyet Meydanı, Hunat Alparslan gibi istasyonlardaki kalabalık, sadece bir aracı dolduracak kadar çok olmaya başladı. İnişler de ayrı bir dert oldu. Artık tramvaylardan inebilmek için bazı akrobatik hareketler yapmak zorunda kalıyoruz. Bu sırada araçlar istasyonlarda istenilen süreden daha fazla kalmaktadır.
Şu son bir ay içerisinde Kayseri halkı için tramvay yolculuğu tam bir işkenceye dönmüş bulunmaktadır. Eskiden altı-yedi dakika içinde gelen tramvay, artık daha geç gelmeye başladı. İstasyonlarda tramvay bekleyen insan sayısı iki kattan fazla artış gösterdi. Araçlar istasyona gelince inmek ve binmek tamamen çileye dönüştü.
Belediye ne yapıp edip tez elden yeni araçlar almalı ve bu çileye bir son vermelidir. Bunu da en kısa zamanda yapıp, seçimlere yetiştirirse kendisi için de çok iyi olur. Çünkü tramvayı kullanan insanlar yolculuğun başlamasından bitmesine kadar burunlarından solumaktadırlar. Burnundan soluyan insanların ne yapacağı da hiç belli olmaz.

Yorumlar 1
hic yapilmasin 21 Şubat 2014 16:32

neymis guzellikleri gormezden gelmek mis? yazik yazik, tramvay nedir, dogu avrupada bile 50 yildir yeni bir hat yapilmiyor. guzelim memleketim ne hale geldi. millet gider aya biz yaya bile kalamadik. banan secimlerden, kimin baskan oldugundan, kayserimiz yasanmaz oldu beeee

Yazarın Diğer Yazıları