İdeolojilerini dinleştirenler ile, dinlerini ideolojileştirenler çarpışırken, bir nesil türedi. İki tarafa da eyvallahları yok. Onları hesaba katmamak hesapsızlık.
Bu arada dinin afyon olduğunu iddia edenlerden, daha birini görmedim ki ideolojisinin keskin dumanında kafayı bulmamış olsun...
*
Yere düşmüş birinin kafasına tekme atmayı, öldürmeye teşebbüs olarak değerlendirmeyen bir hukuk sistemi henüz koftur.
*
Halihazır hayatı bir fragman olarak algılayabilirsiniz, hani o bize izin ver, dönelim ve telafi edelim diyenlere verilen olumsuz cevap, bunun delilidir. Şu ana kadar neye, nasıl tepki verildi ise, sonsuz ömüre sahip olunsaydı, yaşanacak her şeye dair veriler elde edildi olarak algılanılır ise, yanlış olmazdı. Mailis Nalars
*
Diyor ki arkadaşım: Eşari de Maturidi gibi hak bir mezhep değil mi ki, sen durup durup, zamanımızda Maturidi yoktur, Eşarileşmiştir diyorsun, ha Maturidi ha Eşari, ne fark edecek ki, hak ise ikisi de diyor.
Lakin iş öyle değil, Maturidi akaidi, tahkik kurguludır, sorgulayıcıdır, Eşari ekolü tabiiyet ile kaimdir. Maturidi ekolünden birine o diyorsa doğrudur tavrını kabul ettiremezsiniz, aslını esasını sözün 4 yönünü sorgular, Eşari ekolünden birine ise o demişse de yanılma payı olamaz mı derseniz, sizi küfürle bile itham edebilir. Konu bu tavırla ilgilidir ekoller açısından.
*
Tüm din mevzusunun özü, Yaratıcının İlahi Mesajının kodlarının çözümlenmesi ve doğru algılanılması meselesidir.
Bir nizama tabi tutarak var ettiği kainatta dünya isimli gezegendeki varlıkların arasına, başka bir ortamda, dünyadaki tabii kuralların aksine bir formatta yarattığı ve ama dünyadaki tabii kurallara uygun yaşama zorunluluğu ile mecbur tuttuğu insandan ne ister, Muradı nedir noktası doğru kavranılabilinir ise, insan, varoluş serüveninde büyük bir sıçrama yaşayacaktır.
Onu yaratmadan önce yarattığı tüm varlıklara, ona tazim etmeyi şart koşan Allah, insanı, daha evvel şekil şimal olarak benzerlerini yarattığı ve doğal seleksiyon sünnetullahına tabi tuttuğu dünyaya, bir gaye için gönderdi. Gaye, Yaratıcıyı temsil edebilecek vasıflar ile donatılmış bu canlının, iyi bir insan olarak, Yaratıcısını tanıması ve ona, idrak ile tercih hakkını kullanarak ta'zimde bulunması. İşte tüm din mevzusunun özü bu kadar nettir.